Markedsføring i lavsesong

Hvordan skal man markedsføre seg i lavsesongen? Det er et spørsmål mange markedsførere har klødd seg i hodet av opp igjennom tidene, men det finnes løsninger, og mange av dem er faktisk ganske gode. Her er en liten innføring, for deg som ønsker å markedsføre motorsport i lavsesong.

Bruk de største stjernene

Det høres kanskje banalt ut, men det fungerer, ikke vær redd for å bruke de store motorsports
tjernene i markedsføringen din. Det er faktisk sånn at oftmotorsport-headere er det enkle det beste, og dette er ett av de tilfellene.

Hvem som er de store stjernene avhenger selvsagt av hvem du er og hva du skal markedsføre. Det er ikke sikkert du får tak i et stort internasjonalt Formel 1 -navn, for et stevne i Utkantnorge. Man kan med sikkerhet si at nei, det får du ikke. Det er her lokale stjerner kommer inn, de er kjempeviktige, de er både godt kjent og godt likt i nærmiljøet, og kan gjøre gråstein til gull, i markedsføringen av et arrangement eller et produkt.

Nå mange med sosiale medier

Glem heller ikke å bruke sosiale medier i markedsføringen, da når du veldig mange mennesker for en veldig lav pris. Du når de der og med relevante budskap, det vet folk å sette pris på. Og det aller beste? Du kan gjøre det selv, helt uten å leie inn et dyrt reklamebyrå.

Lav pris i lavsesongen

Og hva pris angår, er det mye billigere å reklame og markedsføre i lavsesongen. Hold derfor motet opp, selv om det kan være litt vanskeligere i lavsesongen, husk at du får mye mer igjen, for pengene dine.

For å oppsummere:

  • Bruk de store og lokale stjernene for alt de er verdt
  • Ikke glem å være tilstede i sosiale medier, slik når du mange
  • Prisen er lavere i lavsesongen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *