Markedsføring av motorsport

Markedsføring av motorsport er ikke hokuspokus. Du kommer langt med å følge de vanligste markedsføringsreglene. Og for all del ikke glem sosiale medier, de er viktigere enn noen gang.

Fokus

Hva skal man fokusere på når det kommer til markedsføringen av motorsport? Det kommer selvsagt hva du ønsker å markedsføre. Er det et arrangement eller en fabrikant? Selv om utgangspunktet kommer til å være forskjellig, er det viktig å definere noen innholdspilarer i markedsføringen. Disse kan du bruke uavhengig hvilken kanal du ønsker å markedsføre i.

Noen aktuelle innho
ldspilarer for motorsportaktører:

  • Fart og spenning
  • På landeveien
  • Det sosiale på stevne
  • Kjente rallyfjes

Valg av kanal

Hvilken kanal skal du velge? Det er ekstremt viktig å tilpasse innholdet til riktig kanal. Dette er selve nøkkelen til å lykkes eller mislykkes med markedsføringen.

Facebook er en veldig god kanal hvis du vil nå ut til mange, og er perfekt for arrangementer. Da blir det lett for de som er interessert i arrangementet å både få riktig info og melde seg på.

Twitter er en go150504bd kanal hvis man ønsker å være deltakende i debatter omkring motorsport, mens Instagram er den aller beste kanalen hvis man ønsker å inspirere. Ett bilde sier mer enn tusen ord sies det, og på Instagram er det så sant, så sant.

Ellers kan innholdsmarkedsføring være en god løsning hvis det er informasjonsopplysning man er ute etter, og det er viktig å få ut fakta omkring etter produkt. Større merkevarer kan selvsagt også velge både avis, radio og TV-reklame, men da snakker vi helt andre budsjetter.

Pass uansett på at innholdet ditt, uavhengig av innholdspilar, er tilpasset kanal, bare på den måten får du maksimalt ut av markedsføringskronene dine. En stort bonus vil også være, at de du ønsker å nå føler at du kommer med relevant markedsføring de faktisk er interessert i.